FridaSuzanne

Att åka tuff tuff tåg!

Jag vet inte hur det är för er, men det värsta jag vet är att rendushad ställa mig på tunnelbanan på morgonen, där står man och tror att man luktar gott, å sen kommer alla hej jag e väldigt mycket längre än 1,50 och tänkte sträcka armen över ditt huvud. Efter 5 minuters tågresa känner du dig inte längre lika fräsch och man kan ju undra varför.

 

arg

Vad är det med dessa människor som tror att de har rätt att sträcka armar över ditt huvud osv. Jag vet att jag e liten, men det betyder inte att jag vill stå i din armhåla långe man och lukta på din svett, för att sedan gå till jobbet och fortsätta lukta svett i håret resten av dagen, för att sedan på väg hem från jobbet bli sexuellt trakasserad av 50åriga syrianer som av någon oförståelig anledning anser sig ha rätt att stå och prata om dig på sitt språk, spana in dig övertydligt uppenbart fast du kastar irriterade blickar, vägra sälja dig ett buss kort därför att du mitt i morgon rusningen tackar nej till ett oväntat frieri. Jag är inte självgod, och ja jag vart lite smickrad i början… men nu är jag bara trött på det. Lämna mig ifred, allt jag vill är att åka till jobbet eventuellt hem från det.

** F