FridaSuzanne

10 saker jag älskar
Hej bloggen, du har ju alltid funkat för mig tidigare som en form av självhjälp, så nu tar jag upp skrivandet igen och hoppas att det kan finnas en uns av semi intresse kvar där ute. 
 
Dagens inlägg handlar om saker jag gillar:
 
På första plats kommer min fantastiska sambo och pojkvän, du sätter antagligen dig själv först på din egen tio i topp lista utöver denna, men du är bland det bästa som hänt mig och jag älskar dig!
 
Hedrande andra plats går utan svårighet till Saga, Fia-lotta Larsson som kommer till oss varannan helg och förgyller våra liv. Min sambos fantastiska lilla dotter, du gör oss lyckliga och det är allt vi vill ge tillbaka.
 
Tredje plats har nog med pyssel att göra i största allmänhet, sy, måla, fixa, dona och greja. Sådant jag finner kul.
 
Fjärde plats till mina promenader, jag älskar att promenera, det rensar tankarna, bättre är att springa dock... Men har en del kondis att jobba upp innan jag är där. :P
 
Femte plats går till att dagdrömma, vad vore livet utan drömmar!
 
Sjätte plats till krimskrams. Jag älskar armband, halsband, klockor, ringar, örhängen, skor o.s.v. 
 
Min sjunde plats vilket låter värre än det är går till familj och vänner, vad gjorde jag om jag stod ensam i världen? Efter mina 2 första semester veckor vet jag att jag inte skulle vara någonstans, Liselott som tankar bil, Henrik som lugnar/tröstar och håller om (tack för att du låter mig vara trygg i din famn) Linn som alltid är en frisk fläckt, systrar som alltid ställer upp med kläder, råd och stöd och föräldrar som bara finns där när allt faller. Ni är dem bästa en flicka kan önska sig. 
 
På plats numer åtta kommer vår bil, den ger oss friheten. Kanske borde jag skriva att det är frihet som är mitt plats nummer åtta för egentligen är det ju den och inte bilen som jag älskar, men nu var det en punkt lista och det är svårt att skriva att jag älskar frihet utan att låta flumig och difus, heldre då skriva symbolen för friheten.
 
På plats nummer nio, Ava. Tack kära kissemiss för att du antagligen är sveriges mest kel sjuka katt. Med dig hemma är det omöjligt att känna sig osed, oälskad och obehövd.
 
Och sist men inte minst, mig själv. Frida Suzanne Uddén Dettner! Jag älskar mig själv, alla mina sidor onda som goda, alla mina skavanker, min kropp och mitt nyckfulla humör, vem vore jag om jag inte bara var som jag är!?
 
Med denna debut vill jag avsluta med att säga att jag haft en fantastisk semester vecka i Småland hos min kära mor, och tacka min Älskade sambo för det bästa sällskap någon kunde ha på ÖlandRoots i helgen, bless till er alla där ute och hoppas ni har en bra sommar än så länge.