FridaSuzanne

En klassiker
Hej där!

I sommras tog mitt liv en ny vändning, jag bestämde mig för att göra en Svensk Klassiker.
 
För er som inte vet vad detta är så handlar det  framför allt om ett koncept för folkhälsa, att få ut folk att träna och vara aktiva året om. Men kvittot (i form av en klassiker medalj) får man enbart om man lyckas genomföra följande långlopp:

Engelbrekt/Vasaloppet: 60/90 km skidor
Vätternrundan: 300km cykling
Vansbrosimmet: 3 km simning i öppen älv (vattentemp runt 17 grader å sista km motströms)
Lidingöloppet: 30km löpning
 
Jag vill inte påstå att jag är en helt bortkommen motionär. jag har åkt skidor hela livet, tränat mkt löpning genom mina dagar och är en god simmare. Det enda jag egentligen aldrig gjort tidigare är väll att cykla. Men så har jag hört att vättern ska vara just den roligaste delen av klassikern, så min oro har stillats något!
 
Här sitter jag på självaste nyårsafton, och skriver. Ja, jag hade vart ute i skidspåret om jag inte hade jobbat. Men beroende på när jag slutar kanske jag hinner en vända!? Första milen sitter som en smäck i benen, och träningsvärken är inte vad jag trodde den skulle vara (vilket är näst intill obefintlig). Kul när man känner att sommar/höst uppladdningen med mycket löpning och tabata gjort sit.
 
Kul också att känna sig så stark. Jag känner mig fruktansvärt star, både fysiskt och mentalt, kul!

Vi hörs när jag åkt nästa mil!